[WZR 2.0] Précisions et erratas

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[WZR 2.0] Précisions et erratas

Message par Charles RZ le Mar 4 Oct - 12:58

La V2 est parmi nous et la communauté commence à remonter les quelques coquilles. Il y en aura toujours c'est normal. J'ouvre ce topic pour y déposer les précisions, corrections et clarifications "officielles" qu'on aura inévitablement via facebook en espérant que les pdf soient corrigés à moyen terme. n'hésitez pas à poster ça évitera de chercher ailleurs dans de vieilles archives. Si possible avec l'auteur de la précision.

Règles de constitution d'armée:
Heavy OOC requires 1-1 Heavy vehicle
réponse
Marshall Jones a écrit:Should be 0-1

Bauhaus:
speaking of Vorreiters, the Hard to Hit abilities for them are a bit hard to grasp. They have HtH 2 as well as dirt cloud that gives HtH equal to squad size -1. Not sure if they are meant to stack or if dirt cloud just overrides the base HtH for squads with four or more vorreiters.
Réponse:
Marshall Jones a écrit:FIxed. It is supposed to be (+X). It adds to the Hard to Hit (2) they already have.

Imperial:
Does anyone know which Crackshot should be behind Imperial officer? Just says Crackshot now and nothin in backets after....? Or am I missing something?
Réponse:
Marshall Jones a écrit:Crackshot (2)


Dernière édition par Charles RZ le Mer 5 Oct - 14:09, édité 1 fois

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Re: [WZR 2.0] Précisions et erratas

Message par Charles RZ le Mar 4 Oct - 14:37

Bauhaus toujours:
"One squad of Hussars not led by a Venusian Marshal or Kapitan may deploy via Infiltrate."
Problem is: Hussars squads are not of type "Hussars"
Are they voluntarily excluded ? Or does the Marshal rule applies only to squads of actual hussars, not hussar-typed squads ?

Réponse de Marshal Jones:
Marshall Jones a écrit:All squads count as themselves. Hussars have an implied Type of Hussar. Section 4: Squad Rules, first paragraph


it may be obvious that hussars are hussars, but how do you know if a rule applies to actual hussars or to every hussar type squads ?
Marshall Jones a écrit:Yes, the venusian marshal makes these squads deadly

la règle s'applique donc aux unités de type Hussar, et pas juste à l'infanterie Hussar.

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Re: [WZR 2.0] Précisions et erratas

Message par Charles RZ le Jeu 6 Oct - 0:08

Légion d'Algeroth:

Récap du cumul des bonus entre Légionnaires morts vivants, nécromutants et leadeurs nécromutants:

UL Squad + 19pt basic Necromutant:

Brainless: The squad provides a resource because a Necromutant is *attached*
Leash: Applies because the Necromutant is also the squad leader
Swarm: Doesn't apply until the Necromutant is killed.

UL Squad + 60pt Necromutant Leader:

Brainless: The squad provides a resource because a Necromutant is *attached*
Leash: Does not apply because a character attached to the squad is not the squad leader. Instead there is just a UL as the acting squad commander
Whip: Does apply to UL within 6" (should be the whole squad in most cases)
Swarm: Doesn't apply while the Necromutant Leader is attached HOWEVER you can have him leave the squad, wait for UL squad A to merge with squad B, then rejoin the resulting squad.

UL Squad + 19pt basic Necromutant + 60pt Necormutant Leader:

Brainless: The squad provides a resource because a Necromutant is *attached*
Leash: Applies because the basic Necromutant is also the squad leader
Whip: Does apply to UL within 6" (should be the whole squad in most cases) and would stack with Leash
Swarm: Doesn't apply until the Necromutant is killed and the Necromutant Leader leaves the squad.

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Re: [WZR 2.0] Précisions et erratas

Message par Doc Grotznick le Jeu 6 Oct - 19:07

Je n'ai pas encore lu les PDF de la légion, mais si je comprends bien, le nécromutant est un leader, mais le necromutant leader n'en est pas un car c'est une sorte d'advisor ?

Ils aurait pu choisir un autre terme Laughing
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Re: [WZR 2.0] Précisions et erratas

Message par Charles RZ le Jeu 6 Oct - 21:15

Non en fait le Necromutant leader est un personnage, comme Alakhaï quoi. Donc tu l'achètes séparé et si par hasard tu le colle dans tes légionnaires, ça fait potentiellement des chocapics.

Et à côté les légionnaires ont comme option d'acheter un "nécromutant normal" (qui en plus est sur petit socle) et qui devient chef d'escouade, qui fait d'autres chocapics. En son absence les légionnaires ont un "acting squad commander". Les deux nécromutants peuvent mélanger leurs chocapics avec l'engrenage qu'on lit au dessus.

Pour le terme c'est surtout que dans "type" les deux devraient avoir le terme nécromutant, et aucun des deux ne l'a, et le libellé des règles devraient indiquer "figurine avec le type nécromutant" au lieu de juste parler d'un nécromutant de passage au village pour éviter tout questionnement possible en RAW... C'est le même problème qu'avec les hussars en fait.

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Re: [WZR 2.0] Précisions et erratas

Message par Charles RZ le Ven 7 Oct - 0:27

Koranda Formation: For each model in this squad, this model gains A(+1) to the Engine location (max +3). Each Vorreiter model in this squad gains A(+1) to the Driver location (max +3).

Comment faire gagner +3A aux vorreiter sachant que l'option de l'escouade c'est:

SQUAD OPTIONS: One Vorreiter in this squad may be replaced with a Strike Skimmer for (+40) PTS.
Soit 5 vorreiter + 1strike skimmer.

On aura bien le +3A engine pour le strike mais que +1 pour les vorreiter. Ou alors j'ai raté un truc.

Erreur de rédaction, ça devrait être:

For each model in this squad, this model gains A(+1) to the Engine location (max +3) and each Vorreiter model in this squad gains A(+1) to the Driver location (max +3).

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Re: [WZR 2.0] Précisions et erratas

Message par Charles RZ le Ven 7 Oct - 14:02

Cybertronic P.189

Artificial Intelligence Implant (10 PTS): The model generates one additional resource card per turn.

Ajouter "Squad leader or character only"

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Re: [WZR 2.0] Précisions et erratas

Message par Charles RZ le Lun 24 Oct - 15:10

Petit retour sur Target Identifier et Dick Howkins:

Question:
What does Target Identified rules have in common with LD?

Target Identifying
Some missions require the forces to identify a mission
objective marker. For this, the ‘target identified’ rule is
used.
When a Model is in base contact with an intact objective
marker, in order to identify it, roll a D20.
First marker attempted:
1-10 identifies the marker as the correct target.
Second marker:
1-15 identifies the marker as the correct target.
Third marker:
automatic success.

Target Identifier (X) - The model receives a LD(+X) when
performing the target identification test or when trying to
“spot” a stalking squad.

Réponse:
Andreas Micheel a écrit:Well, it seems Target Identifying HAD something to do with LD but at some point we removed that. It doesnt do any harm as written now though.

Et donc pour ce vieux Dick:
Andreas Micheel a écrit:dick is already in our sights. No, there is nothing subtracted. It just doesnt do anything (as your LD value is irrelevant for the roll)

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